Konfigurér og forudbestil din Factor cykel

HANZO

Fra 49.999 kr

Aero Først

Det er blevet almindeligt at sige, at cykler er blevet så aerodynamiske, som de overhovedet kan blive. Men Factor HANZŌ beviser det modsatte. Da vi designede denne cykel, besluttede vi at udnytte de reviderede UCI-regler med det mål at skabe den hurtigste, formålsbyggede TT-cykel i verden.

Ved at fokusere på hver enkelt del af cyklen, både individuelt og som en samlet enhed, har vi presset hver UCI-direktiv til det yderste på innovative måder. Andre producenter, der ikke ejer deres egne fabrikker, kan ikke tilnærmelsesvis opnå det samme niveau af kontrol i processen, hvilket gør en sådan præcision mulig.

Dette betyder, at vi har været i stand til at gøre HANZŌ hurtigere og mere aero-effektiv end SLiCK og hurtigere end selv ikke-UCI-godkendte tidskørsels- og triathlon-rammedesigns.

AERODYNAMIC
LIGHTWEIGHT
COMFORT
CLIMBING

HANZŌ

Præcision = Fart

Et spring frem

Den forreste del af rammen definerer niveauet for aerodynamisk effektivitet. En ændring i UCI-reglerne tillader nu, at den minimale tværsnitsmåling på alle rør kan være så lille som 1 cm — ned fra det tidligere minimum på 2,5 cm. Med denne nye regel kan vi reducere den frontale flade med op til 60%. Men det er ikke så nemt, som det lyder, da den forreste del uundgåeligt har store funktionelle begrænsninger som styrlejer og kabelrouting, der står i vejen.

Ved at fokusere på område-reduktion har vi formået at reducere den samlede aerodynamiske modstand af det område, der er udsat for uforstyrret luftstrøm. Samtidig er det at vælge de perfekte luftfoil-former og tage hensyn til angrebsvinklen nøglen til at sikre, at cyklen præsterer optimalt under virkelige løbsforhold.

Aerodynamik baseret på Flow-forhold

At designe HANZŌ til at håndtere de forskellige flowforhold, en rytter møder, kræver, at vi overvejer flere separate forhold i designprocessen: den uforstyrrede strøm af luft bag rytterens krop, den roterende reaktionsluft fra hjulene og den turbulente luft, der kommer fra rytterens ben og lægge. Ved at bruge den tyndest mulige frontale rammetykkelse og sikre tilstrækkelig rammeafstand fra de roterende hjul, forbedres aerodynamikken. Samtidig arbejder radikale sadelstivere og dropout-former som inline aerodynamiske flow-konditioneringer for at styre de hvirvler, der dannes af rytterens roterende ben og fødder.

Ægte Airfoil er nøglen til succes

At have en ekstremt tynd front, hvor formen på gaflen kombineres med rammens form, skaber en ægte airfoil for at optimere den lavest mulige luftmodstand ved at muliggøre fuld laminar hæftning ved lave yaw-vinkler. Dette utrolig aerodynamiske design med en forgaffel i ét stykke, og en mono-riser forbedrer også den strukturelle effektivitet, da det er en enkelt del, som normalt ville være mange dele samlet og skruet sammen. Muligheden for at støbe hele samlingen i et enkelt stykke giver enestående stivhed og vægtforbedringer i forhold til systemer, der har omfattende overlap af materiale i enten limede eller glidende samlinger. Hver del på cyklen er omhyggeligt formet, med særlig opmærksomhed på overgange mellem rørformer for at sikre den bedste mulige præstation ved både lave og høje yaw-vinkler.

En stiv og responsiv køreoplevelse

Aerodynamik er ikke alt. HANZŌ er meget mere end blot en af verdens hurtigste TT-cykler. Den er også utroligt stiv og i stand til at omdanne hver pedaltråd til fart. Dens one-piece forgaffel og kronrør, der leder op til mono-riser, sikrer, at fronten er stiv og straks reagerer på rytterens input. Når vi bevæger os længere tilbage på cyklen, bliver stivheden i designet endnu mere fremtrædende. Skrårøret har en aerodynamisk funktion, især i hvordan den integrerer en aero vandflaske, men den tilbyder også et robust sammenføjningspunkt for den super stive krankboks. Dette design presser UCI-reglerne helt til grænsen for den ultimative aerodynamiske ydeevne, mens det stadig er i stand til effektivt at overføre kraft.

Specs

Frame

Factor HANZŌ Toray® & Nippon Graphite® Pan-Based Fiber

FORK

Factor Wide Stance Fork

SEATPOST

Factor HANZO Carbon Zero (0mm setback). 27mm setback also available.

BARSTEM

Factor Mono-Riser Aerobar System

HEADSET

CeramicSpeed SLT 1″ bearings

HEAD TUBE DIAMETER

1″ upper and lower

SADDLE RAIL CLAMPS

7x7 and 7x9

BOTTOM BRACKET

CeramicSpeed PF4630 Aluminium cups / CeramicSpeed bearings with Wheels MFG 24mm BBRight Reducers/Adapters

CABLE ROUTING

Internal

COMPATIBLE COMPONENTS

Electronic

BRAKE TYPE

Disc

MAX ROTOR SIZE

160mm front & rear

MAX CHAINRING

56-tooth

FRONT AXLE

12 x 100mm thru-axle

REAR AXLE

12 x 142mm thru-axle

WHEELSET

Black Inc 48|58

WHEEL SIZE

700c

MAX TIRE CLEARANCE

28mm

WEIGHT

1150g

MANUFACTURER WARRANTY

Limited Lifetime Warranty

Geometri

SIZE

S

M

L

XL

stack

501

516

541

566

reach

390

405

419

440

REAR CENTER

405

405

405

405

Front CENTER

581

596

618

647

Wheelbase

975

991

1012

1041

HEAD TUBE ANGLE

72°

72,5°

72,5°

75,5°

BB DROP

72

72

72

72

Vista

78

78

78

78

Actual STA

80

80

80

80

TT (Effective)

501@78ST

519@78ST

537@78ST

560@78ST

WHEEL Size

700c

700c

700c

700c

Fork offset

45

45

45

45

Trail(@683OD)

64

60

60

60

Min Pad Stack

554

572

597

622

Min Pad Reach at Min Pad Stack

387

398

412

433

Max Pad Reach at Min Pad Stack

585

596

611

632

Max Pad Stack

652

671

695

719

Min Pad Reach at Max Pad Stack

356

366

381

402

Max Pad Reach at Max Pad Stack

556

567

582

604

*All dimensions in mm.

Relaterede modeller