Aero Først
Det er blevet almindeligt at sige, at cykler er blevet så aerodynamiske, som de overhovedet kan blive. Men Factor HANZŌ beviser det modsatte. Da vi designede denne cykel, besluttede vi at udnytte de reviderede UCI-regler med det mål at skabe den hurtigste, formålsbyggede TT-cykel i verden.
Ved at fokusere på hver enkelt del af cyklen, både individuelt og som en samlet enhed, har vi presset hver UCI-direktiv til det yderste på innovative måder. Andre producenter, der ikke ejer deres egne fabrikker, kan ikke tilnærmelsesvis opnå det samme niveau af kontrol i processen, hvilket gør en sådan præcision mulig.
Dette betyder, at vi har været i stand til at gøre HANZŌ hurtigere og mere aero-effektiv end SLiCK og hurtigere end selv ikke-UCI-godkendte tidskørsels- og triathlon-rammedesigns.
AERODYNAMIC
LIGHTWEIGHT
COMFORT
CLIMBING
HANZŌ
Præcision = Fart
Et spring frem
Den forreste del af rammen definerer niveauet for aerodynamisk effektivitet. En ændring i UCI-reglerne tillader nu, at den minimale tværsnitsmåling på alle rør kan være så lille som 1 cm — ned fra det tidligere minimum på 2,5 cm. Med denne nye regel kan vi reducere den frontale flade med op til 60%. Men det er ikke så nemt, som det lyder, da den forreste del uundgåeligt har store funktionelle begrænsninger som styrlejer og kabelrouting, der står i vejen.
Ved at fokusere på område-reduktion har vi formået at reducere den samlede aerodynamiske modstand af det område, der er udsat for uforstyrret luftstrøm. Samtidig er det at vælge de perfekte luftfoil-former og tage hensyn til angrebsvinklen nøglen til at sikre, at cyklen præsterer optimalt under virkelige løbsforhold.
Aerodynamik baseret på Flow-forhold
At designe HANZŌ til at håndtere de forskellige flowforhold, en rytter møder, kræver, at vi overvejer flere separate forhold i designprocessen: den uforstyrrede strøm af luft bag rytterens krop, den roterende reaktionsluft fra hjulene og den turbulente luft, der kommer fra rytterens ben og lægge. Ved at bruge den tyndest mulige frontale rammetykkelse og sikre tilstrækkelig rammeafstand fra de roterende hjul, forbedres aerodynamikken. Samtidig arbejder radikale sadelstivere og dropout-former som inline aerodynamiske flow-konditioneringer for at styre de hvirvler, der dannes af rytterens roterende ben og fødder.
Ægte Airfoil er nøglen til succes
At have en ekstremt tynd front, hvor formen på gaflen kombineres med rammens form, skaber en ægte airfoil for at optimere den lavest mulige luftmodstand ved at muliggøre fuld laminar hæftning ved lave yaw-vinkler. Dette utrolig aerodynamiske design med en forgaffel i ét stykke, og en mono-riser forbedrer også den strukturelle effektivitet, da det er en enkelt del, som normalt ville være mange dele samlet og skruet sammen. Muligheden for at støbe hele samlingen i et enkelt stykke giver enestående stivhed og vægtforbedringer i forhold til systemer, der har omfattende overlap af materiale i enten limede eller glidende samlinger. Hver del på cyklen er omhyggeligt formet, med særlig opmærksomhed på overgange mellem rørformer for at sikre den bedste mulige præstation ved både lave og høje yaw-vinkler.
En stiv og responsiv køreoplevelse
Aerodynamik er ikke alt. HANZŌ er meget mere end blot en af verdens hurtigste TT-cykler. Den er også utroligt stiv og i stand til at omdanne hver pedaltråd til fart. Dens one-piece forgaffel og kronrør, der leder op til mono-riser, sikrer, at fronten er stiv og straks reagerer på rytterens input. Når vi bevæger os længere tilbage på cyklen, bliver stivheden i designet endnu mere fremtrædende. Skrårøret har en aerodynamisk funktion, især i hvordan den integrerer en aero vandflaske, men den tilbyder også et robust sammenføjningspunkt for den super stive krankboks. Dette design presser UCI-reglerne helt til grænsen for den ultimative aerodynamiske ydeevne, mens det stadig er i stand til effektivt at overføre kraft.
Specs
Frame
Factor HANZŌ Toray® & Nippon Graphite® Pan-Based Fiber
FORK
Factor Wide Stance Fork
SEATPOST
Factor HANZO Carbon Zero (0mm setback). 27mm setback also available.
BARSTEM
Factor Mono-Riser Aerobar System
HEADSET
CeramicSpeed SLT 1″ bearings
HEAD TUBE DIAMETER
1″ upper and lower
SADDLE RAIL CLAMPS
7x7 and 7x9
BOTTOM BRACKET
CeramicSpeed PF4630 Aluminium cups / CeramicSpeed bearings with Wheels MFG 24mm BBRight Reducers/Adapters
CABLE ROUTING
Internal
COMPATIBLE COMPONENTS
Electronic
BRAKE TYPE
Disc
MAX ROTOR SIZE
160mm front & rear
MAX CHAINRING
56-tooth
FRONT AXLE
12 x 100mm thru-axle
REAR AXLE
12 x 142mm thru-axle
WHEELSET
Black Inc 48|58
WHEEL SIZE
700c
MAX TIRE CLEARANCE
28mm
WEIGHT
1150g
MANUFACTURER WARRANTY
Limited Lifetime Warranty
Geometri
SIZE
S
M
L
XL
stack
501
516
541
566
reach
390
405
419
440
REAR CENTER
405
405
405
405
Front CENTER
581
596
618
647
Wheelbase
975
991
1012
1041
HEAD TUBE ANGLE
72°
72,5°
72,5°
75,5°
BB DROP
72
72
72
72
Vista
78
78
78
78
Actual STA
80
80
80
80
TT (Effective)
501@78ST
519@78ST
537@78ST
560@78ST
WHEEL Size
700c
700c
700c
700c
Fork offset
45
45
45
45
Trail(@683OD)
64
60
60
60
Min Pad Stack
554
572
597
622
Min Pad Reach at Min Pad Stack
387
398
412
433
Max Pad Reach at Min Pad Stack
585
596
611
632
Max Pad Stack
652
671
695
719
Min Pad Reach at Max Pad Stack
356
366
381
402
Max Pad Reach at Max Pad Stack
556
567
582
604
*All dimensions in mm.